FOLLOWERS

Tuesday, January 11, 2011

Chapter 29 : Sang Penyihir...

Salam..hihihi


Rini rase mcm nk bebloging la sbb nk stori mori ngan kowang..hihi..today 11.1.11 merupakan ari cuti umum bagi negeri Johor Darul Takzim ye..taw x nape cuti rini??? hurmmm..mula2 ingatkan cuti befday sultan upenye Hol Day almarhum baginda (mengikut kalendar islam) yg da genap setahun meninggalkan rakyat jelatanya di negeri penghujung benua asia ini ..hurmmm..Al-Fatihah utk beliau..



Ok now proceed utk tajuk utama arini yew..Merujuk kepada perkara di atas, arini tanpa rase bersalah dan kunun2 byk duet saye telahpun ke Tebrau untuk menonton wayang bersama beberapa owg kawan saye..agagagaga..walopon skrg memg nga kering tahap gaban ditambah pula saye dpt mbuat personal loan terhadap rum8 kesayangan saye, jd kami pon g menimba ilmu pengetahuan di GSC Jusco Tebrau..hehehe



Tepat jam 1.30pm...kelas bermula..ngeee..ape yg dipelajari??


Behmen dan Pelson adalah dua pahlawan Kristian yang sudah lama berkhidmat angkatan Tentera Perang Salib. Bosan dengan peperangan, Behmen mengajak Pelson pulang ke kampung asal mereka untuk memulakan hidup baru. Apabila sampai di sana. kedua-duanya mendapati orang kampung sudah ramai yang meninggal di sebabkan oleh jangkitan penyakit di panggil ‘Black Plague’. Penyakit misteri itu juga dipanggil dengan nama ‘Black Death’ kerana badan mayat yang meninggal kerana penyakit itu bertukar kehitaman serta berbintik-bintik menjadi benjolan. Tanda jangkitan penyakit Black Death adalah timbulnya benjolan berair di kulit yang pecah apabila di picit berserta demam panas, ,akhirnya mangsa akan meninggal selepas seminggu terkena jangkitan.


Dua pendita tua di kampung Behman menuduh seorang gadis muda dipanggil The Girl (digari dan dikurung) sebagai penyebab penyakit itu. Mereka menganggap penyakit Black Death satu sumpahan kerana The Girl adalah ahli sihir (Witch). Behmen dan Pelson di arahkan membawa The Girl ke sebuah biara yang jauh untuk melucutkan kuasa sihir gadis itu lalu menamatkan sumpahan Black Plague. Disinilah pengembaraan mereka bermula kerana Behmen dan Pelson berdepan berdepan perkara ganjil ketika dalam perjalanan.



Meh nak kasi aura cket kat kowang soh p nonton ini wayang..hihihi..


Meh layan Thriller die jap..




Menarik kan kan kan..utk owg yg agak suke citer ala2 cm heri poter kot, hurmm must watch!! tp x bape puas ati ble gurl yg konon2 witch tu tuka jd setan tu..part tu cm da x best bagi ak la..but dr beginning smpai dowang da smpai kat Severade (kot) tu memang bestt!!


p/s : satu2nya hero yg idop tu cam cumey jew..:p



2 comments:

wanie hasnaa said...

pergh!! u dh tgk?!!!
i nak tgk citer ni!!!!! huhu

NuruL SyuhadaH said...

jgn x tgk ninie..t duet elaun li msuk p tgk yew!!:D